300 jaar abdij Uden

14 september 2013 t/m 5 januari 2014

Met de expositie wordt herdacht dat drie eeuwen geleden de zusters birgittinessen gedwongen werden hun klooster in Rosmalen te verlaten en onderdak vonden Uden, een dorp in het Land van Ravenstein.

Op de tentoonstelling wordt aandacht besteed aan de bewogen geschiedenis van de Birgittinessen in Nederland. Kunstschatten die ooit aan het klooster toebehoorden en over Europa verspreid zijn geraakt, worden weer bijeengebracht. Met bruiklenen van musea uit Zweden, Duitsland, Oostenrijk en België wordt het leven van de stichteres, Birgitta van Zweden verbeeld.