Feestelijke Kerst in het museum

9 december 2012 t/m 6 januari 2013

Op zaterdag 8 december opent de expositie met middeleeuwse kerstvoorstellingen en een grote verscheidenheid aan kerststallen. De stallen vertellen in vele vormen en varianten het verhaal van de geboorte van Christus zoals die beleefd wordt in Europa, maar ook in landen daarbuiten. Onder de stallen veel bruiklenen uit de collectie Houtzager van Museumpark Orientalis. Uit de collectie van het MRK zal o.a. de kerstboomstal van Guido Geelen en Piet Hein Eek worden opgesteld. Couzijn van Leeuwen zal vanaf volgende week zijn kerststal van karton opbouwen en er nieuwe figuren, dieren en herders, aan toevoegen.

Kerstdorp in kijkdoos

Ook voor kinderen is de tentoonstelling aantrekkelijk. Ze zullen genieten van de reusachtige kijkdoos waarin zich een heus kerstdorp bevindt, compleet met verlichting. En de tinnen kerstfiguurtjes van een centimeter hoog lijken wel speelgoedpoppetjes. Daarnaast is er een speurtocht die de kinderen langs alle bijzondere elementen van de tentoonstelling voert met een kleine verassing aan het einde.

De kerst-boom-stal van Guido Geelen en Piet Hein Eek, 2009-2009, metaal en glas