Bezoek Krona in de Sint Jan tijdens Open Monumentendag!

10 september 2022 t/m 11 september 2022

Op zaterdag 10 en zondag 11 september exposeert Museum Krona op een bijzondere, externe locatie; in de Sint Janskathedraal in 's-Hertogenbosch. Ter gelegenheid van de VriendenLoterij Open Monumentendag openen duizenden monumenten in Nederland dat weekend hun deuren, en kunt u in de Sint Jan gratis deze inspirerende tentoonstelling bezoeken.

Kerk van bisschop, parochie en bedevaart

De Sint Jan is het grootste monument van Den Bosch. Dit jaar wordt het 800-jarig bestaan gevierd. Aanleiding voor Museum Krona om samen met het bisdom, de Sint Jan en het stadsarchief ‘s-Hertogenbosch stil te staan bij de Sint Jan als zetel van de bisschop, als huis van de parochianen en de Bossche gemeenschap en als bedevaartsoord naar Onze Zoete Lieve Vrouw.

De expositie is een initiatief van Museum Krona en bisdom Den Bosch, met medewerking van de Sint Jan en het stadsarchief 's-Hertogenbosch.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Het e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het toezenden van onze digitale nieuwsbrief. U kunt u op elk gewenst moment weer afmelden voor deze nieuwsbrief.