Sinterklaasmuseum voor groot en klein

18 december 2012 t/m 5 december 2012

Waar men bij een museum al snel denkt aan de geschiedenis van de goedheiligman, gaat het dit keer vooral om het feest, zoals het nu gevierd wordt, maar ook zoals het vroeger was. Deze ontwikkeling valt af te lezen aan de collectie Sinterklaaspapier van Madelein Duyvestijn waarop we in vele vertrouwde en oude taferelen en dessins Sinterklaas kunnen volgen vanaf de jaren 30 van de vorige eeuw tot heden. De collectie Duijvestijn is vermaard en mag zich al enige tijd verheugen over ruime aandacht in de landelijke media.
Voor kinderen is er de mogelijkheid om Sinterklaas een handje te helpen en hun eigen pakpapier te maken naar aanleiding van de voorbeelden in de tentoonstelling. De expositie omvat behalve pakpapier oude filmbeelden, iconen en andere Sinterklaasvoorstellingen.

Alpi Marittime—Continuerà a crescere tranne che in quel punto, Giuseppe Penone (Maritime Alps—It Will Continue to Grow Except at That Point), 1968/2003