'Kijk! Kunst met de Kunstenaar' in gesprek met Mathijs Vissers

13 oktober 2020 van 19:30 tot 20:30

Kijk! Kunst met de Kunstenaar in Museum Krona Bibliotheek Uden organiseert samen met Museum Krona een inspirerende lezing en bezoek aan de prachtige expositie #Blessed. Op dinsdagavond 13 oktober gaan kunsthistorica Marie Christine Walraven en kunstenaar Mathijs Vissers in gesprek over het kunstenaarschap en heiligenverering door de eeuwen heen. De lezing en het exclusieve bezoek aan de expo vinden twee keer plaats: 19.00 tot 20.30 uur en van 21.00 tot 22.30 uur, in museum Krona.

Wat hebben historische heiligen en de popidolen van nu met elkaar gemeen? De nieuwe tentoonstelling in museum Krona van kunstenaar Mathijs Vissers schijnt een modern licht op aanbidding. Een kleurrijke, prikkelende tentoonstelling waar moderne kunst en oude ambacht in een spanningsveld samenkomen. Kunsthistorica Marie Christine Walraven gaat daar met Mathijs over in gesprek. Na afloop brengen de bezoekers een exclusief bezoek aan de expositie samen met Mathijs.

Kijk! Kunst. is een nieuwe lezingenreeks van de Noord Oost Brabantse Bibliotheken over kunst. Bezoek lezingen van kunsthistorica Marie Christine Walraven over de mooiste exposities van musea in Nederland, ga in gesprek met bijzondere kunstenaars of duik in de kunstgeschiedenis. Voor het volledige programma kijk op www.nobb.nl

Toegangskaarten zijn te koop via www.nobb.nl en in de Bibliotheek. De entree is € 8,- (in voorverkoop voor bibliotheekleden € 6,-) De entree is inclusief bezoek aan de tentoonstelling #Blessed in museum Krona. Uiteraard worden alle Covid-maatregelen nageleefd.